Spørgsmål og svar

Funktioner i netbanken

Beskedservice og undgå overtræk

Hvordan tilmelder jeg mig beskedservice?

Du kan tilmelde dig beskedservice i netbanken. Med beskedservice får du en SMS eller mail på f.eks. en fast ugedag, når din saldo bliver mindre end et bestemt beløb, eller en betaling ikke er gået igennem. Du vælger selv.

  1. Log på netbanken
  2. Vælg menupunktet ’Indstillinger’
  3. Klik på ’Beskedservice’
  4. Klik på ’Opret’ ud for den beskedserviceaftale, som du gerne vil oprette
  5. Vælg/skriv mobilnummer, e-mail og eventuelt beløb. Oplysningerne afhænger af, hvilken type aftale du opretter.
  6. Klik ’OK’ og godkend med din adgangskode.

Se eksempel

Hvordan afmelder jeg mig beskedservice?

Du kan nemt afmelde beskedservice i din netbank.

  1. Log på netbanken
  2. Vælg menupunktet ’Indstillinger’
  3. Klik på ’Beskedservice’
  4. Nederst på siden kan du se dine tilmeldte beskedaftaler. Klik på ’Vælg’ og herefter ’Slet’ ud for den aftale, som du vil slette.
  5. Godkend med din adgangskode.

Se eksempel

Hvordan tilmelder jeg mig undgå overtræk?

Du kan tilmelde dig ’undgå overtræk’ i netbanken. Med ’undgå overtræk’ bliver der automatisk flyttet penge over fra en af dine andre konti, hvis du har en konto, der er ved at gå i overtræk.

  1. Log på netbanken
  2. Vælg menupunktet ’Indstillinger’
  3. Klik på ’Opret undgå overtræk’
  4. Klik på luppen ud for den konto, som ikke må gå i overtræk
  5. Vælg, hvilken konto der skal overføres penge fra, hvis kontoen er ved at gå i overtræk. Du kan sagtens vælge flere konti og prioritere dem i en bestemt rækkefølge. På den måde vil systemet automatisk gå videre til næste konto på listen, hvis der ikke er dækning på den første konto.
  6. Klik på ’OK’ og godkend med NemID.

Se eksempel

Hvordan ændrer jeg konto i undgå overtræk?

Du kan nemt ændre den konto, der skal dække dit overtræk.

  1. Log på netbanken
  2. Vælg menupunktet ’Indstillinger’
  3. Vælg ’Opret undgå overtræk’
  4. Klik på luppen ud for den konto, som du gerne vil ændre.
  5. Her kan du tilføje andre konti eller slette en konto fra listen ved at klikke på krydset ud for den valgte konto til højre i billeder.
  6. Klik på ’OK’ og godkend med NemID.

Se eksempel

Budget

Hvordan opretter jeg et budget i netbanken?

Du kan oprette et budget i netbanken, som du kan dele med din rådgiver.

  1. Log på netbanken
  2. Vælg menupunktet ’Betalingsservice og budget’
  3. Klik på ’Budget’
  4. Svar på en række spørgsmål, som vi bruger til at forudfylde dit budget
  5. Klik på 'Opret budget'
  6. Du kommer nu ind på et tomt budget, som du kan udfylde. Du kan nemt slette og tilføje poster på budgettet, så det passer til din økonomi.

Se eksempel

Hvordan får min rådgiver adgang til mit budget?

Du kan nemt give din rådgiver adgang til det budget, som du har oprettet i netbanken. Du skal blot klikke på knappen ’Godkend budget’ øverst på dit budget.

Se eksempel

Kan flere brugere få adgang til samme budget?
Nej, dit budget i netbanken er personligt, og andre brugere kan ikke få adgang til det. 

Øvrige funktioner

Hvad er brugerhandlinger?

Brugerhandlinger er en funktion, der registrerer alle dine handlinger i netbanken. Du finder funktionen i netbanken under ’Øvrige funktioner’ og ’Brugerhandlinger’.

Her kan du vælge, om du vil se alle dine handlinger i netbanken eller kun dem, du har underskrevet med NemID. Er der et flueben ud for handlingen, så er den accepteret. Er der et kryds, så er den afvist.

Hvis du gerne vil vide, hvorfor en handling er afvist, kan du klikke på de tre røde prikker ud for handlingen.

Se eksempel

Hvordan tilføjer/ændrer jeg min mail i netbanken?

Du kan tilføje eller ændre din mail i netbanken.

  1. Log på netbanken
  2. Klik på menupunktet 'Indstillinger'
  3. Vælg 'Kontaktoplysninger'
  4. Klik på 'Ret kontaktoplysninger'
  5. Skriv din e-mail
  6. Klik på 'Gem'

Se eksempel

Hvordan bestiller jeg valuta?

Du kan bestille i valuta i netbanken.

  1. Log på netbanken
  2. Klik på menupunktet ’Funktioner’
  3. Klik på ’Bestil Valuta’
  4. Vælg, hvilken konto din valuta skal betales fra samt hvor og hvornår, du vil hente din valuta.
  5. Klik herefter på ’Vælg valuta’ og sæt kryds ved den valuta, som du gerne vil bestille
  6. Skriv, hvor mange penge du vil have vekslet
  7. Klik på ’OK’ og godkend med dit NemID

Se eksempel

 

Vær opmærksom på, at du skal have registreret din e-mail i netbanken for at kunne bestille valuta.

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.