Privat
Erhverv
Om Lån & Spar
Wed Jun 28 19:38:06 CEST 2017

Få tilbageført en betaling med MasterCard, VisaDankort eller Dankort

I nogle tilfælde kan vi hjælpe dig med at tilbageføre en betaling, du ikke mener er korrekt. Det kan være en betaling, du ikke kender til, et beløb du ikke kan godkende eller et beløb, der er trukket to gange. Det kan også være, at du ikke har modtaget den vare eller service, du har købt. Er det tilfældet, kan du gøre indsigelse mod betalingen.



Kontakt først forretningen

Inden du sender en indsigelse, skal du kontakte forretningen for at se, om I sammen kan finde en løsning.

Hvis I ikke kan finde en løsning, skal du gøre indsigelse hurtigst muligt. Vær opmærksom på, at jo hurtigere du gør indsigelse, desto større er chancen for, at vi kan hjælpe dig.



Opret en indsigelse i din netbank

Log ind på din netbank. Gå ind på kontobevægelser og vælg den konto, hvor korttransaktionen er hævet. Her finder du et link i højre side til det sted, du kan oprette en indsigelse elektronisk.



Få mere at vide

Finansrådet har lavet en række oversigter, der giver dig overblik over dine mulighed for indsigelse ved forskellige typer kort.

MasterCard (pdf)
VisaDankort (pdf)
Dankort (pdf)


Spær dit betalingskort

Er dit kort tabt eller stjålet, eller har du blot mistanke om, at der er nogen, der har fået kendskab til din kode, skal du straks spærre dit kort.

Sådan spærrer du dit kort