5 nye ting i mobil­banken

Brug 1 minut her, så ved du det meste om den nye mobilbank.

mobilbank

Fem nye ting i mobilbanken

  1. Personlig forside
    Den første side du ser, efter login, er altid din personlige forside. Den indeholder bl.a. dine favoritkonti og genveje til gemte betalinger.

  2. Favoritkonti
    Øverst på den personlige forside vises altid dine favoritkonti, som du kan ændre ved at klikke på blyant-ikonet i højre hjørne.

  3. Betalinger
    Overførsel til en konto, betaling af et girokort eller overførsel til udlandet, er alle samlet i den runde røde knap, som er Betalinger og ligger nede i højre side af skærmen i hele appen - lige ved tommelfingeren.

  4. Genvejs knapper
    I bunden af appen finder du genveje til følgende funktioner:
    - Din personlige forside
    - Kontooversigt alle konti
    - Aktiviteter (udbakke og afventende betalinger)
    - Investering

  5. Menu
    Nederst til højre ligger Menu-ikonet (tre striber), som giver adgang til resten af funktionerne i mobilbank



Vil du vide mere, læs Spørgsmål og svar, i bunden af denne side.

 

Mobilbanken i billeder 

mobilbank forside

Ny personlig side

Nu får du lettere adgang til det, der er vigtigt for dig. Oplev et forenklet og fleksibelt overblik over din konti - både hos os og hos andre banker og find genvejene til de mest almindelige funktioner lige ved hånden.

mobilbank betalinger

Betal hurtigt og nemt

Lige under tommelfingeren finder du en ny knap, der med få klik overfører et beløb til din modtager - og selvfølgelig med genveje til dem, du overfører oftest til.

mobilbank kontakt

Direkte kontakt til banken

Al dialog og udveksling af informationer sker nu direkte i mobilbanken. Du kan fx. kontakte os, booke møder, få overblik over dine bankaftaler samt se, hvilke dokumenter, du mangler at underskrive og sende i appen.

Brug for hjælp? Find svaret her

Hvordan får jeg mobilbank?

Inden du kan få mobilbank til din mobiltelefon, skal du have en netbank-aftale hos os.

Har du ikke en netbank-aftale hos os, så ring på 3378 2000, så opretter vi hurtigt en til dig.

 

Download mobilbank app

Du finder vores mobilbank i App Store eller Google Play.

Søg efter 'Lån & Spar' og download appen på din mobiltelefon.

 

Tilmeld dig fra din mobiltelefon

Åbn mobilbank app'en og følg beskrivelsen på skærmen.

Ved tilmelding, skal du bruge dit NemID. Efter NemID-tilmelding, skal du oprette en personlig kode og / eller FingerTouch / FaceID til login.

 

Nu er du i gang.

Hvordan logger jeg på og af mobilbanken?

Du skal være tilmeldt mobilbanken for at kunne logge på (se ovenfor).

 

Du kan logge på mobilbanken enten med:

  • Din valgte firecifrede adgangskode
  • FingerTouch eller FaceID

Mobilbanken henter dit navn fra din netbank-aftale, som du har fået ved oprettelsen, derfor skal du ikke skrive et brugernavn når du logger på.

 

Sådan logger du af mobilbank:

  • Luk app'en ned, efter du har brugt den
  • Tryg på Menu-ikonet i nederste højre hjørne af skærmen og vælg Log af, øverst til højre på skærmen.

Appen logger automatisk af efter nogle minutter, hvis du ikke foretager dig noget i mobilbanken.

 

Hvad kan jeg i mobilbank?
  • Se saldo på alle dine konti i banken
  • Tilmelde og se konti fra dine andre banker i vores mobilbank (kommer snart)
  • Se kontobevægelser og detaljer, samt afstemme dine bevægelser
  • Overføre penge til alle andre konti
  • Betale regninger
  • Se dine betalingsservice aftaler
  • Se dine depoter, investere og følge markedet
  • Få overblik over dine kort og spærre dem, hvis nødvendigt
  • Se boliglån fra Totalkredit
  • Kontakte banken (kommer snart)
  • Booke møder med banken (kommer snart)
  • Få overblik over dine aftaler med banken og uploade dokumenter sikkert m.m. (kommer snart)
Hvordan ændrer jeg min adgangskode, brugernavn eller mobilnummer?

Ønsker du at ændre din firecifrede adgangskode til din mobilbank, skal du gøre følgende:

1. Åbn mobilbank appen (uden at benytte FingerTouch eller FaceID)

2. På loginsiden, trykker du på linket 'Glemt kode?'

3. Mobilbanken viser en besked om Glemt kode? - tryk på 'Vælg ny kode'

4. Følg beskrivelsen på skærmen, som du gjorde da du tilmeldte dig mobilbank med NemID

 

Bemærk - hvis du har mistanke om, at nogen har fået adgang til din mobilbank, skal du straks spærre din mobilbank, ved at gennemføre ovenstående ændring af adgangskoden til din mobilbank. Har du ikke lavet en adgangskode og bruger NemID til at logge på mobilbanken, skal du straks få spærret dit NemID.

 

Vær opmærksom på, at du af sikkerhedsmæssige årsager ikke selv kan ændre dit brugernavn og mobilnummer. Ring i stedet til kundeservice på 3378 2000, som vil hjælpe dig.

Hvordan ændrer jeg, hvilke konti, jeg ser på forsiden?

Forsiden i mobilbanken viser 3-4 favoritkonti, som du derfor har hurtig adgang til.

Ønsker du at ændre på hvilke af dine konti, der skal vises som favoritkonti på forsiden i din mobilbank, skal du trykke på ikonet med en blyant, øverst til højre i mobilbanken.

Herefter kan du vælge blandt dine konti og trykke Gem.

 

Du kan til enhver tid se alle dine konti, ved at klikke på ikonet i bunden skærmen, som forestiller en pengepung.

Hvor finder jeg mine konti i andre banker?

(KOMMER SNART)
Inden du kan få vist dine konti fra andre banker i din mobilbank, skal du fra forsiden af mobilbanken, trykke på knappen ’Tilføj konti’ og følge beskrivelsen på skærmen.

Hvordan spærrer jeg mit kort i mobilbanken?

Har du mistet dit kort eller har nogen fået adgang til din PIN-kode, skal du straks spærre dit kort.

  1. Tryk på Menu, som er ikonet nederst til højre på skærmen (de tre striber)
  2. Vælg menupunktet 'Kort'
  3. Vælg det kort du ønsker at spærre
  4. Når du kan se kortet på skærmen - tryk på knappen 'Vælg'
  5. Tryk på 'Spær kort'
  6. Bekræft at du vil spærre kortet, tryk på 'Ja, spær kort'

 

Hvordan skriver jeg til banken?

(KOMMER SNART)

Vil du skrive til banken eller booke et møde, så skal du bare trykke på ikonet med en taleboble i bunden af skærmen.

 

Det er også her, at du kan booke et møde med os, eller følge med i igangværende opgaver med banken.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke finder svar på mit spørgsmål her?

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, så skriv til kundeservice

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.