Kvinde ved fly

Thomas Cook er gået konkurs - hvad gør du?

Spies’ ejer Thomas Cook er gået konkurs mandag den 23. september. Spies har genoptaget alle flyvninger tirsdag den 24. september. Hvordan du er stillet afhænger af, om du kun har købt en flybillet, eller om du har købt en pakkerejse hos Spies.

Har du købt en pakkerejse hos Spies?

Spies har genoptaget alle rejser fra tirsdag den 24. september. Så ligegyldigt hvilket selskab, du skal flyve med, så burde du kunne rejse planmæssigt.

Læs mere her på siden og hold dig opdateret hos Spies

Skulle du rejse med Spies mandag den 23. september?

Skulle du rejse med Spies mandag den 23. september, men blev din rejse aflyst? Så tag fat i Spies. Da Spies ikke kunne nå at tilbyde dig en alternativ løsning, betyder det ifølge pakkerejseloven, at de refunderer din rejse.

Læs mere hos Spies

Har du købt en pakkerejse hos Spies, og er du af sted på rejsen?

 Spies har genoptaget alle rejser fra tirsdag den 24. september. Så ligegyldigt hvilket selskab, du skal flyve med, så burde du kunne rejse planmæssigt.

Spies kommer løbende med mere information. Hold dig opdateret på Spies' hjemmeside

Har du købt en pakkerejse hos Spies, men er ikke rejst endnu?

Spies har genoptaget alle rejser fra tirsdag den 24. september. Så ligegyldigt hvilket selskab, du skal flyve med, så burde du kunne rejse planmæssigt.

Spies opdaterer løbende om situationen på deres hjemmeside.

Hold dig opdateret hos Spies

Har du bestilt en rejse med Spies, men flyver ikke med Thomas Cook Airlines?
Skal du flyve med rutefly som f.eks. SAS, Thai Airways eller British Airways, burde din rejse ikke være påvirket af konkursen.
Har du kun købt en flybillet?
Så skal du kontakte Rejsegarantifonden direkte.
Har du kun købt en flybillet, og er du af sted på rejsen?

Hvis du er strandet i udlandet, fordi din returbillet med Thomas Cook er aflyst, kan du ringe til Rejsegarantifonden på 3848 9345. Så sørger de for at arrangere hjemtransport, hvis du opfylder betingelserne herfor iht. loven. Du kan ikke være sikker på, at Rejsegarantifonden refunderer dine udlæg, hvis du selv køber en ny billet hjem. Derfor er det vigtigt, at du kontakter dem på forhånd, hvis du ønsker deres bistand.

Du kan måske selv ende med at skulle finde en anden mulighed for at rejse hjem og desværre også selv betale. Vær dog opmærksom på, om andre flyselskaber tilbyder billig hjemtransport for berørte kunder, hvis de har ledige pladser på deres fly.

Har du udgifter til hjemtransport, kan du rette dit krav om erstatning til konkursboet. Ofte er der dog ingen penge til at dække disse krav.

Har du brug for hjælp?

Du er meget velkommen til at ringe til kundeservice på 3378 2000, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp. 

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.