
Få svar på dine spørgsmål om MitID
Den 31. oktober 2022 lukkede NemID for alle landets banker. Det betyder, at du nu kun kan bruge MitID i Lån & Spars netbank og mobilbank. Du kan få MitID som app, kodeviser eller kodeoplæser. Har du brug for hjælp til MitID, kan du læse mere her på siden eller kontakte MitID Support.
Sådan får du MitID
Du kan få MitID ved at scanne dit pas i MitID appen. MitID appen kan aflæse en chip i dit pas og på den måde bekræfte, hvem du er. Har du ikke noget pas eller en telefon, du kan bruge, kan du også få MitID hos borgerservice.
Behold dit NemID indtil den 30. juni 2023
Selvom NemID er lukket for bankerne, er NemID først endeligt udfaset den 30. juni 2023. Frem til da er der en overgangsperiode, hvor du både skal bruge dit NemID og det nye MitID. Derfor er det vigtigt, at du stadig beholder din NemID nøgleapp og/eller nøglekort.
Hav altid et MitID i reserve
Hvis du mister din telefon med MitID appen på eller får en ny telefon, men glemmer at aktivere appen, kan du ikke længere bruge MitID. Derfor er det vigtigt, at du har et MitID i reserve, da det kan tage tid at få en ny app – og måske ligefrem kræver en tur i Borgerservice.
Kontakt os
Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.