Polaroid billeder fra ferien

Rejseforsikring med Mastercard

Nyheden er opdateret 8. juni

Hvordan dækker afbestillingsforsikringen med Mastercard Guld og Platin?

Har du booket ferie i et område, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse? Så får du dækket afbestilling af din rejse, hvis du har et Mastercard Guld eller Platin. Du skal dog have booket din rejse inden den 13. marts 2020.

 

Hvad hvis jeg rejser til et område, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse?

Hvis du rejser til lande, hvor ikke-nødvendige rejser frarådes, så dækker forsikringen ikke skader og skadesudgifter, som kan relateres direkte eller indirekte til coronavirus. Det betyder, at hvis du får coronavirus på rejsen, så vil du ikke få dækket behandlingsudgifter eller andre skadesudgifter, der kan følge med et sygdomsforløb i udlandet. Det kan f.eks. være udgifter til hjemtransport, tilkaldelse og sygeledsagelse.

Hvis du får en skade på rejsen, som ikke er relateret til coronavirus, f.eks. et brækket ben, så dækker forsikringen eventuelle skadesudgifter. Dog er der den begrænsning, at hvis det lokale sundhedsvæsen er overbelastet på grund af coronavirus og ikke kan behandle skaden, vil behandlingen ske på privathospital eller lignende. I så fald vil du ikke få dækket den eventuelle merudgift, som behandlingen koster.

 

Hvad hvis jeg har planlagt en rejse til et område, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse?

Så skal du enten kontakte dit rejsebureau, flyselskab eller Privatsikring. Det afhænger af din rejseform. 

  • Har du booket en pakkerejse, skal du kontakte dit rejseselskabet og evt. vente til rejsen nærmer sig for at se, om den bliver aflyst.
  • Har du booket en flyrejse, skal du vente til rejsedatoen og se, om afgangen bliver aflyst. Hvis afgangen bliver aflyst, skal du kontakte flyselskabet for at få  refunderet flybillettens pris. Afgår flyet som planlagt, kan du søge om at få skatter og afgifter refunderet hos flyselskabet. Derefter kan du udfylde en formular hos Privatsikring for at gøre krav på flybillettens pris. Den kan du finde her
  • Har du selv booket ophold og transport, skal du vente frem til dagen for afgang eller betaling af 2. rate og se, om Udenrigsministeriet fortsat fraråder rejser til destinationen. Hvis det er tilfældet, skal du afbestille og udfylde formularen hos Privatsikring for at gøre krav på at få rejsen refunderet. Den kan du finde her

 

Har du flere spørgsmål?

Har du spørgsmål til afbestilling, eller er du i tvivl om, hvordan du er dækket, kan du kontakte Rejseservice på 3355 3720

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.