Spørgsmål og svar

MIFID

Investeringsrådgivning

Hvorfor skal jeg oplyse om mine boligforhold og formue?
Reglerne kræver ganske enkelt, at vi får disse oplysninger. Og jo mere præcist billede vi har af din økonomiske situation - jo bedre kan vi rådgive dig.
Hvis jeg nu ikke har tid til den længere rådgivning?
Hvis du ikke har tid, må vi aftale et nyt møde. Ønsker du at handle uden vores investerings­rådgivning, gør vi naturligvis det. Det er dit valg.
Kommer rådgivningen til at tage længere tid?

Ja, vi forventer, at du skal bruge lidt længere tid, første gang du får rådgivning om investering. Det er også i din interesse, at vi har det bedste grundlag for at give en kompetent og ordentlig investeringsrådgivning.

Formålet med de nye regler er, at kunderne får en ensartet investor­beskyttelse, blandt andet i form af en velunderbygget og veldokumenteret investeringsrådgivning.

Investeringsprofil

Hvad sker der, hvis jeg ikke ønsker at give jer de oplysninger, I beder om?
Det er naturligvis frivilligt, og du kan bare sig nej. Du skal dog være klar over, at du så også siger nej til at få en personlig anbefaling.
Hvor tit skal min investeringsprofil opdateres?
Vi anbefaler, at du får den opdateret mindst en gang om året.

Generelt

Bliver det ikke mere besværligt at handle værdipapirer med de nye regler?
Du vil som kunde ikke mærke den store forskel bortset fra, at det første møde kan tage lidt længere tid.
Jeg handler nogle gange værdipapirer for mine børn. Hvad gør jeg nu?
Du gør, som du altid har gjort. Når du handler for et af dine børn, vil vi vurdere, om produktet er passende ud fra din erfaring og dit kendskab.
Betyder MiFID, at det kommer til at koste mere for mig at handle?
Nej. MiFID indebærer ikke flere omkostninger for dig.

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.