Spørgsmål og svar
Gør indsigelse over en betaling
Har du fået trukket en betaling fra et kort, som du ikke mener er korrekt?
Så skal du gøre indsigelse.
Det kan være en betaling, du ikke kender til. Et beløb du ikke kan godkende eller et beløb, der er trukket to gange. Det kan også være, at du ikke har modtaget den vare eller service, du har købt. Hvis du gør indsigelse mod betalingen, kan vi i nogle tilfælde tilbageføre den.
Du kan gøre indsigelse over betalinger med Dankort, Visa/Dankort og Mastercard. Du opretter din indsigelse hos Nets.
Spørgsmål og svar om indsigelser
Har du selv foretaget købet?
Har du ikke selv foretaget købet?
Hav disse oplysninger klar
For at oprette en indsigelse, skal du have disse oplysninger klar:
- Dit NemID
- Cpr. nummer
- Dit kortnummer
- Evt. dokumentation (se nedenfor)
Dokumentation for køb og kontakt med forretning
Gebyr for indsigelser
Er dit kort blevet misbrugt?
Har du betalt med MobilePay?
Dine muligheder for at gøre indsigelse kan være anderledes, hvis betalingen er sket via MobilePay, PayPal, Trendsales, Ewire eller andre betalingsformidlere.
Når fx du bruger MobilePay til at overføre penge til private, har du ingen indsigelsesmuligheder. Her skal du kontakte MobilePay på 4514 4447 omkring misbruget.
Bruger du derimod MobilePay til at betale med på en hjemmeside, har du samme indsigelsesmuligheder som, hvis du brugte et betalingskort. Du kan læse mere om dine indsigelsesmuligheder på mobilepay.dk.
Få mere at vide
Finansrådet har lavet en række oversigter, der giver dig overblik over dine mulighed for indsigelse ved forskellige typer kort.
Kontakt os
Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.