Tilgængelighedserklæring

Om tilgængelighed

Lån & Spar er forpligtet til at gøre bankens tjenester tilgængelige, jf. lov om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester.

På denne side beskriver vi tilgængeligheden for vores tjenester. 

Det er vores mål at alle vores tjenester er tilgængelige for alle. Til det formål anvender vi de internationale retningslinjer for tilgængeligt webindhold (WCAG). Vi overvåger og vurderer løbende tilgængeligheden af vores løsninger og arbejder på at forbedre dem. Denne side opdateres i takt med nye forbedringer.

Tilgængelighed på www.lsb.dk

Lån & Spar Bank arbejder hele tiden på at forbedre den digitale tilgængelighed på www.lsb.dk og sikre, at vores hjemmeside er tilgængelig for alle. Vi vurderer, at vi delvist overholder WCAG 2.1-standarderne for niveau A og AA.

Vi overvåger vores hjemmesides tilgængelighed og vi scanner løbende siden for at identificere de udfordringer, der kan være. Vi arbejder løbende med at forbedre tilgængeligheden.

Tilgængelighed på netbank:

Med Lån & Spar netbank har du adgang til dine konti, kort og investeringer. Du kan kommunikere sikkert med en rådgiver og foretage forskellige bankforretninger. Adgang sker via MitID. Netbanken er teknisk beslægtet med hjemmesiden og vurderes til ligeledes delvist at overholde WCAG 2.1-standarderne for niveau A og AA.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre den digitale tilgængelighed og sikre at netbanken er tilgængelig for alle vores kunder.

Tilgængelighed på mobilbank:

Mobilbanken giver adgang til konti, betalingskort og investeringer. Brugere logger ind med MitID og kan efterfølgende benytte PIN-kode, fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse. Mobilbanken deler mange funktioner og teknisk arkitektur med netbanken og vurderes til delvist at overholde WCAG 2.1-standarderne for niveau A og AA.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre den digitale tilgængelighed og sikre at mobilbanken er tilgængelig for alle vores kunder. Ligesom vi løbende overvåger og analyserer mobilbankens tilgængelighed, for at sikre en god brugeroplevelse.

Lån & Spars dokumenter:

De dokumenter, som bruges i forbindelse med vores tjenester – fx aftaler om investering, kredit og betaling – er ikke alle fuldt tilgængelige.
Derfor kan der være dokumenter, som endnu ikke kan skærmlæses, indeholde visualiseringer med manglende forklarende tekst m.v. Banken arbejder på at sikre at alle dokumenter er tilgængelige.

Vi arbejder løbende på at sikre, at alle dokumenter overholder tilgængelighedskravene i lovgivningen. Du kan kontakte os, hvis du har brug for et dokument i et alternativt format.

Kontakt os om vores tjenesters tilgængelighed

Du kan kontakte os, hvis du har spørgsmål til vores tjenesters tilgængelighed. Hvis du opdager utilgængeligt indhold, funktioner eller dokumenter, som du ikke kan bruge på lige vilkår, er du velkommen til at henvende dig. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig videre – for eksempel ved at tilbyde oplysninger i et alternativt format.

Kontaktoplysninger:

  • Kontaktside: www.lsb.dk/kontakt
  • E-mail: lsb@lsb.dk
  • Telefon: 3378 2000

Du bør ikke angive fortrolige eller følsomme personoplysninger som fx personnummer og helbredsoplysninger, når du kontakter os.

Dato for opdatering

Denne side blev første gang offentliggjort den 27. juni 2025.

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.