Spørgsmål og svar
Sådan spærrer du dit kort
Har du mistet dit kort, er det blevet stjålet, eller har du mistanke om, at nogen har fået fat i din kode, skal du straks spærre det.
Du kan spærre dit kort på flere måder. Den nemmeste og hurtigste måde er i din mobilbank eller netbank, hvor du kan spærre dit kort døgnet rundt.
Spær dit Mastercard, Dankort eller Visa/Dankort
Spær dit kort i mobilbanken
- Log på mobilbank
- Tryk på ikonet 'Menu'
- Vælg menupunktet 'Kort'
- Nu vises alle dine kort i Lån & Spar - vælg det kort du vil spærre
- Tryk på knappen 'Spær kort'
- Tryk på knappen 'Ja, spær kort'
Du kan spærre et eller flere af dine kort i mobilbanken, på denne måde:
Spær dit kort i netbanken
- Log på netbank
- Klik på Menu i venstre hjørne
- Klik på 'Kort'
- Vælg det kort du vil spærre, og klik på 'Se handlinger' og derefter 'Spær kort'
- Underskriv med dit MitID
Spær dit kort hos kundeservice
Har du ikke mulighed for at spærre dit kort i mobilbanken eller netbanken, så er du velkommen til at ringe til vores kundeservice på 3378 2000. Udenfor vores åbningstid kan du spærre dit kort hos Nets.
Kundeservice har åbent:
Hverdage 9.00-18.00
Fredage 9.00-17.00
Brug ikke e-mail, når du skal spærre dit kort.
Spær dit Mastercard hos Nets
Har du ikke mulighed for at spærre dit Mastercard i mobilbanken eller netbanken, så ring til Nets på 4489 2929. Du kan ringe hele døgnet.
Når du ringer til Nets, skal du oplyse:
- Dit navn
- Din adresse
- Din bank
- Dit cpr.nummer, kontonummer eller de sidste fire cifre i dit kortnummer
Spær dit Visa/Dankort hos Nets
Har du ikke mulighed for at spærre dit Visa/Dankort i mobilbanken eller netbanken, så ring til Nets på 4489 2929. Du kan ringe hele døgnet.
Når du ringer til Nets, skal du oplyse:
- Dit navn
- Din adresse
- Din bank
- Dit cpr.nummer, kortnummer eller kontonummer
Spær et virtuelt kort
Kontakt os
Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.