Spørgsmål og svar

Funktioner i mobilbanken

Hvilke funktioner har mobilbanken?
  • Se saldo på alle dine konti i banken
  • Tilmelde og se konti fra dine andre banker i vores mobilbank (kommer snart)
  • Se kontobevægelser og detaljer, samt afstemme dine bevægelser
  • Overføre penge til alle andre konti
  • Betale regninger
  • Se dine betalingsservice aftaler
  • Se dine depoter, investere og følge markedet
  • Få overblik over dine kort og spærre dem, hvis nødvendigt
  • Se boliglån fra Totalkredit
  • Kontakte banken (kommer snart)
  • Booke møder med banken (kommer snart)
  • Få overblik over dine aftaler med banken og uploade dokumenter sikkert m.m. (kommer snart)
 
Hvad gør jeg, hvis der mangler en konto i mobilbanken?

Før du kan se en konto i din mobilbank, skal den være tilmeldt som 'Favoritkonto' i din netbank.

Sådan tilmelder du en konto som favoritkonto:

1. Log på din netbank

2. Klik på 'Indstillinger'

3. Vælg 'Kontoindstillinger'

4. Klik på blyanten ud for den konto, som skal være favorit -

 

Der mangler en konto i min Mobilbank

 

5. Sæt flueben og tryk 'Gem'

 

Kontoindstillinger - Favorit

Kan jeg skrive til min rådgiver fra mobilbanken?

(KOMMER SNART)
Vil du skrive til banken eller booke et møde, så skal du bare trykke på ikonet med en taleboble i bunden af skærmen.

 

Det er også her, at du kan booke et møde med os, eller følge med i igangværende opgaver med banken.

Hvordan spærrer jeg mit kort?

Du kan spærre dit kort i mobilbanken ved at "hive" kortene op ad, som du finder i bunden af din forside.

Hvordan spærrer jeg mit kort?

 

Du kan swipe igennem kortene for at finde det ønskede kort, klik på kortet klik vælg à Spær kort

 

Hvordan spærrer jeg mit kort?

 

Hvordan spærrer jeg mit kort?

 

I næste billede skal du klikke 'Ja, spær kort' - 'Godkend', se information på skærmen.

 

Hvor finder jeg mine fremtidige betalinger?

Når du er logget på mobilbanken, skal du klikke på den konto, du ønsker at se fremtidige betalinger for. Klik herefter på 'Fremtidige betalinger' øverst på siden, så kan du se dine betalinger. 

Hvordan laver jeg en betaling/overførsel i mobilbank?

Du laver en overførsel ved at klikke på den runde røde knap nederst til højre.

Herefter indtaster du beløbet du ønsker at overføre, samt vælger den konto de skal trækkes fra og derefter den konto de skal overføres til.

Skal overførslen overføres til en af dine egne konti, eller til en konto som du tidligere har gemt oplysningerne på, vil disse kunne vælges på en liste der nu kommer frem.

Ønsker du at indtaste kontonummeret ind, gøres dette ved at klikke på ’Indtast kontonummer’, øverst på siden

På næste side indtaster du reg. nr. samt kontonummer på kontoen der skal overføres til. Ønsker du at gemme kontooplysningerne til fremtidige betalinger, klikker du på ’Gem modtager’.

Hvordan laver jeg en betaling/overførsel i mobilbank?

Klik nu på ’Brug’ og du vil komme videre til siden hvor du kan godkende overførslen.

Swipe den røde ’Godkend knap’ til højre for at godkende overførslen.

 

Hvordan betaler jeg et indbetalingskort i mobilbanken?

For at betale et indbetalingskort, skal du først klikke på den røde runde knap nederst til højre.

Herefter indtaster du beløbet du ønsker at overføre, samt vælger den konto de skal trækkes fra.
Nu klikker du på ’Vælg modtager’ Og i næste billede klikker du på ’Indbetalingskort’ øverst på siden.

Nu indtaster du kreditoroplysningerne som du finder på dit indbetalingskort, og klikker på ’Brug’ nederst på siden. 

Hvordan betaler jeg et indbetalingskort i mobilbanken?

I næste billede klikker du ’Næste’ og du vil derefter kunne godkende betalingen ved at swipe den røde ’Godkend knap’ til højre

Hvordan betaler jeg et indbetalingskort i mobilbanken?

Ønsker du at gemme betalingsoplysningerne til brug en anden gang, klikker du på ’Gem til senere’

Hvordan laver jeg en udenlandsk overførsel/betaling i min mobilbank?

Du laver en udenlandskoverførsel ved at klikke på den runde røde knap nederst til højre.

 

Herefter indtaster du beløbet du ønsker at overføre, samt vælger den konto de skal trækkes fra.

Ønsker du at overføre i en anden valuta end dansk, skal du klikke på DKK oppe i venstre hjørne, og vælge den type af valuta du vil overføre i.

Hvordan laver jeg en udenlandsk overførsel/betaling i min mobilbank?

 

Nu klikker du på ’Vælg modtager’

Hvordan laver jeg en udenlandsk overførsel/betaling i min mobilbank?

 

I næste billede klikker du på ’Udland’ øverst på siden.

Klik nu på ’Indtast kontonummer’, og udfyld med IBAN nummer

Klik herefter på ’udfør’

Hvordan laver jeg en udenlandsk overførsel/betaling i min mobilbank?

I næste billede tjekker du at valuta, beløb mv. stemmer og klikker næste.

Du vil nu komme videre til et billede hvor du skal udfylde følgende:

  • Dato for overførslen - samt om den skal laves som en almindelig overførsel eller som en haster. Bemærk at der lægges haster gebyr på hvis dette vælges.
  • Omkostninger – skal du betale alle omkostninger, skal du dele dem med modtageren eller skal modtageren betale omkostningerne?
  • Modtager information – Modtagers navn og adresse.
  • Besked – besked til modtager.

Klik nu på ’Næste’, og godkend i næste billede ved at swipe den røde ’godkend knap’ til højre.

 

Hvordan opretter jeg en fast overførsel?

Du opretter en fast overførsel i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne

Hvordan opretter jeg en fast overførsel?

 

Klik på BS og faste overførsler  -  faste overførsler.

I næste billede klikker du på det lille + øverst til højre og udfylder med betalingsdetaljerne og klik ’Opret fast overførsel’

Godkend overførslen ved at swipe 'Godkend knappen' til højre.

Hvordan opretter jeg en BS aftale i mobilbank?

Du opretter en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.

Hvordan opretter jeg en BS aftale i mobilbank?

Klik på BS og faste overførsler -  Betalingsaftaler.

I næste billede klikker du på det lille + øverst til højre og udfylder med betalingsdetaljerne og klik 'Opret BS aftale'

Godkend overførslen ved at swipe 'Godkend knappen' til højre.

Hvordan sletter jeg en BS aftale i mobilbanken?

Du sletter en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.

Hvordan sletter jeg en BS aftale i mobilbanken?

Klik på BS og faste overførsler -  Betalingsaftaler.

I næste billede klikker du på de tre små prikker ud for den aftale du ønsker at slette, og klikker 'slet'.

 

OBS: Vær’ opmærksom på, at 'slet' og 'afvis' ikke er det samme.

Ønsker du at afvise en BS aftale, så den ikke bliver betalt den pågældende måned, men aftalen forbliver aktiv til næste betaling. Så kan dette kun ske imellem d. 01-07 i måneden for betalingen, og du vil derfor ikke have muligheden for afvise BS aftalen uden for denne periode.

Sletter du aftalen vil hele aftalen blive slettet, og der kan ikke trækkes fra aftalen igen medmindre den bliver oprette på ny. Det er heller ikke muligt at afvise aftalen efter en sletning.

 

Hvordan afviser jeg en BS aftale i mobilbanken?

Du afviser en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.

Hvordan sletter jeg en BS aftale i mobilbanken?

Klik på BS og faste overførsler -  Betalingsaftaler.

I næste billede klikker du på de tre små prikker ud for den aftale du ønsker at slette, og klikker 'afvis'.

 

OBS: Vær' opmærksom på, at 'slet' og 'afvis' ikke er det samme.
Hvis pengene allerede er trukket vil de blive tilbageført til kontoen ca. 2 bankdage efter afvisningen har fundet sted.

 

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.