Spørgsmål og svar

Enheder og sikkerhed i mobilbanken

Enheder

Hvilke mobiltelefoner kan jeg få mobilbank til?

Du kan bruge mobilbanken, hvis din smartphone opfylder følgende krav:

  • iPhone
    Du skal have styresystem IOS 12.0 eller nyere 
  • Android
    Du skal have styresystem 5.0 eller nyere (Lollipop, Marshmallow, Nougat og Oreo)

 

Andre krav til din mobil:

  • Du skal have skærmlås på din mobil - 4 cifret kode eller andet.
  • Din mobil må ikke været rooted.

 

Opdateringer

Kravene til styresystemerne ændrer sig løbende, når der kommer nye opdateringer til systemerne og mobilbanken.

 

Gamle styresystemer

Tidligere styresystemer kan i nogle tilfælde stadig benyttes til mobilbank. Men vi kan ikke yde support, hvis der opstår fejl. Det gælder også tablets, der ikke understøtter mobilbank.

Virker mobilbanken på iPad og Android tablet?

Mobilbanken er lavet til mobiltelefoner, men kan også bruges på iPad eller Android tablet. Du tilmelder dig mobilbanken på samme måde, som du ville gøre på en mobiltelefon. 

Du skal være opmærksom på, at SMS-koden ved eksempelvis betalinger, bliver sendt til det mobilnummer,  du har tilmeldt i din netbank.

Vær opmærksom på, at du også kan logge på netbanken med tablet. 

Sikkerhed

Er det sikkert at bruge mobilbanken?

Login i mobilbanken er verificeret af det samme selskab, som verificerer bankens netbank. De har vurderet sikkerheden til at være 'Very high', hvilket er det højeste, de kan give.

Sikkerheden ligger i mere end de fire tal i adgangskoden, da man også har et brugernavn, og aktiveringskoden bliver gemt på mobiltelefonen ved oprettelse.

Dertil kommer engangskoden på SMS ved transaktioner, der kører i et andet system, end det mobilbanken kører på. Der er dermed tale om en 2-faktor løsning.

Hvorfor skal jeg ikke logge på med NemID?
Du bruger kun NemID første gang, du logger på mobilbanken. Mobilbanken har nemlig sin egen sikkerhed, hvor du skal have netbank hos os for at få mobilbank. Du tilmelder dig mobilbanken i netbanken, hvor du opretter et brugernavn, en adgangskode og skriver dit mobilnummer. Herefter henter du vores mobilbank app og bruger dit nye brugernavn og adgangskode, når du logger på og overfører penge.
Hvordan spærrer jeg mobilbanken?

Hvis du mister din mobiltelefon, er det vigtigt, at du spærrer din mobilbank hurtigst muligt.

Du kan spærre din mobilbank ved at logge på netbanken og ændre din adgangskode. På den måde vil en tyv - eller andre, der har set din kode - ikke have adgang til mobilbanken.

Har du ikke adgang til netbanken, skal du ringe til vores kundeservice 3378 2000 og få din mobilbank spærret.

Hvordan ophæver jeg spærring af mobilbanken?

For at ophæve spærringen af din mobilbank, skal du ændre din adgangskode i netbanken. Det er muligt at bruge den samme kode, som du havde tidligere. 

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.