Unge bliver snydt, når de handler på nettet
Tænker du også ”Det ville aldrig ske for mig”, når du hører om folk, der bliver svindlet på nettet? Og tænker du, at det kun sker for ældre mennesker? Så kan du godt tro om.
Ifølge National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK) er det unge i alderen 20-29 år, der oftest bliver snydt, når de handler på nettet. Snyd i forbindelse med handel på nettet er i dag den mest almindelige form for it-relateret økonomisk svindel. I 2022 blev mere end 10.000 danskere svindlet, og allerede i år har politiet fået op imod 7.000 anmeldelser.
Og det er altså de unge, der oftest bliver snydt, når de handler på nettet. Derfor lancerer Nationalt Center for It-Kriminalitet (NCIK) nu en kampagne med støtte fra TrygFonden, som har til formål at gøre unge klogere på nethandel. Unge skal blandt andet lære at være på vagt, hvis de ser en ellers dyr vare til en meget billig pris. Tilbuddet er nemlig ofte for godt til at være sandt, og handlen ender med, at du mister dine penge.
I samarbejde med Politiets Online Patrulje afholder NCIK en række online-arrangementer, hvor både unge og deres forældre kan få vejledning i, hvordan de skal handle på nettet uden at blive snydt.
Seneste nyheder
Lån & Spar vinder for fjerde år i træk titlen som den bank i Danmark med de mest loyale kunder
En uafhængig måling fra Loyalty Group placerer Lån & Spar øverst på podiet, når det gælder loyalitet blandt bankkunder i Danmark. ”Jeg er gla
Lån & Spar har Danmarks mest loyale bankkunde
En måling fra Loyalty Group placerer Lån & Spar øverst på podiet, når det gælder loyalitet blandt bankkunder i Danmark. Faktisk vinder vi prisen for fjerde år i streg.
Kontakt os
Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.