Flere kunder modtager phishing sms'er fra svindlere
Svindlerne er igen på spil med phishing sms'er, hvor de forsøger at få adgang til person- og kontooplysninger. Her får du 3 tips, så du kan undgå at falde i svindlernes fælder.
Phishing er en af de mest almindelige svindelmetoder. Det sker typisk ved, at du modtager en e-mail eller sms, hvor afsenderen forsøger at få dig til at udlevere dine personlige oplysninger, som fx kortoplysninger, MitID-oplysninger eller andre private oplysninger.
Sådan undgår du at blive svindlet
Lån & Spar anmoder aldrig om dine betalingskortoplysninger, dit MitID eller andre login-informationer via e-mail eller sms. Du skal derfor slette beskeden med det samme.
3 tommelfingerregler, hvis du modtager sms'er med links:
- Vær altid kritisk, særligt hvis ikke du kender afsenderen.
- Del aldrig dine kort- eller personoplysninger via links i sms'er eller emails.
- Er du er i tvivl om indholdet eller afsenderen, så log ind på net- eller mobilbanken og tjek, om du har fået en besked fra din rådgiver.
Seneste nyheder

Mindre stigning i boligbyggeriet, som dog fortsat ligger på et lavt niveau
6.726 boliger blev påbegyndt i byggeriet i 3. kvartal 2025. Det er en lille stigning i forhold til de seneste kvartaler, men niveauet er lige så lavt som i 2016.

Fødevarer bidrog mest til inflationen i oktober
Årsstigningen i forbrugerprisindekset aftog til 2,1 % i oktober måned. Det er primært husleje og kød, der trækker op, mens el og nye biler trækker lidt ned.

Gå 2026 i møde med økonomisk overskud: 6 ting du kan gøre nu
Få 6 tips til at få tjek på forskudsopgørelsen, restskab og meget mere.

Lån & Spar har Danmarks mest loyale kunder - for 5. år i træk
Hele 85 % af vores kunder svarer, at de ville vælge os igen, hvis de skulle skifte bank. Det viser Loyalty Groups BrancheIndex Bank 2025.
Kontakt os
Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.
